Ana səhifə | Biz kimik? | Layihələr | Nəşrlər | Linklər | Əlaqə
AZ | EN | RU
ELANLAR

TƏDQİQATÇILARIN NƏZƏRİNƏ!

 Iqtisadi Təşəbbüslərə Yardım İctimai Birliyi

“Azərbaycanın əsas ticarət tərəfdaşları ilə ticarət mübadiləsinin ərzaq təhlükəsizliyinə təsiri”

adlı tədqiqatın hazırlanması üçün ekspertlərlə əməkdaşlıq etmək niyyətindədir.

Tədqiqatın məqsədi Azərbaycanın ticarət əlaqələrinin və xüsusilə ərzaq məhsulları üzrə ticarət münasibətlərinin ölkənin ərzaq təhlükəsizliyinə təsiri və çətinlikləri öyrənməkdən ibarətdir.


davamı
VALYUTA
  1 USD
  1 EUR
  1 RUB
  1 GBP
  100 JPY
11.08.2020 11:12
SORĞU
Bələdiyyəyə əmlak vergisi ödəyirsinizmi?
Bəli, ödəyirəm
Xeyr, çünki yığan yoxdur
Xeyr, çünki bələdiyyəyə inamım azdır
Deyə bilmərəm
NƏŞRLƏR
TəDQIQATLAR
Dövlət büdcəsinin effektiv, şəffaf və məsuliyyətli idarə olunması hər bir ölkənin sosial-iqtisadi sahədə strateji hədəflərinə yetişməsi üçün həlledici şərtlərdən biridir. Azərbaycan kimi iqtisadiyyatı və büdcə gəlirləri təbii resurslardan asılı olan ölkələr üçün dövlət büdcəsinin səmərəli idarəçilik mexanizmlərinin yaradılması xüsusilə mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu heç də yalnız dövlət büdcəsinin maliyyə mənbələrinin şaxələndirilməsinin təmin edilməsini deyil, həm də büdə vəsaitlərinin daha səmərəli və şəffaf idarə edilməsi mexanizmlərinin yaradılmasını zəruri edir.
Azərbaycanda 1606 bələdiyyə fəaliyyət göstərir. 2021-ci ildə bələdiyyələrin büdcə gəlirləri ölkə üzrə ümumilikdə 41,7 milyon manat, bir bələdiyyənin illik gəliri orta hesabla 26 min manat olub. Yerli büdcə gəlirlərinin həcmində kəskin fərqlər var. Kənd bələdiyyələrin büdcə gəlirləri kiçik olsa da şəhər bələdiyyələrin büdcə gəlirləri kifayət qədər yüksəkdir. Bakı şəhəri üzrə bələdiyyələrin orta illik büdcə gəlirləri 218 min manat olduğu halda Qobustanda 5 min manata bərabər olub . Büdcə gəlirlərinin həcmindən asılı olmayaraq onların şəffaf xərclənməsi, əhaliyə dövrü olaraq hesabat verilməsi çox vacibdir. Çünki bələdiyyə büdcələrinin vəsaitləri ictimai vəsaitlərdir, onlar bələdiyyə ərazisində yaşayan əhalinin ödədikləri vergi və ödənişləri hesabına formalaşır.














Azərbaycanda kredit faizlərinin yüksək olmasına təsir göstərən amillərin qiymətləndirilməsi



2010-cu il dövl?t büdc?si layih?si bar?d? Milli Büdc? Qrupunun R?Y?


ÖMRÜN 65-i
Milli Məclisə Əmək Məcəlləsinə dəyişikliyi nəzərdə tutan qanun layihəsi təqdim olunub. Prezident İlham Əliyevin imzası ilə göndərilən layihədə dövlət büdcəsindən maliyyələşən müəssisələrdə çalışanların yuxarı yaş həddinin 65 olması nəzərdə tutulur. Müəssisənin 65 yaşına çatmış işçisinin çalışma müddətini müvafiq icra hakimiyyəti orqanının rəhbəri hər dəfə bir ildən çox olmayaraq uzada bilər. Lakin bu müddətin 5 ildən çox uzadılmasına yol verilmir. Başqa sözlə, dövlət idarələrində çalışanların yuxarı yaş həddi 70-dən çox ola bilməz.

“Media forum” saytı layihəyə hakim Yeni Azərbaycan Partiyası icra katibinin müavini, deputat Siyavuş Novruzovun, müxalif Ümid Partiyasının sədri, deputat İqbal Ağazadənin və İqtisadi Təşəbbüslərə Yardım İctimai Birliyinin sədr müavini Rövşən Ağayevin münasibətini öyrənib.

Siyavuş Novruzov deyib ki, dövlət büdcəsindən maliyyələşən müəssisələrdə çalışanların yuxarı yaş həddinin 65 olmasını nəzərdə tutan layihəni müsbət qiymətləndirir və dəstəkləyir. Layihədə müəyyən istisnaların da olduğunu bildirən Siyavuş Novruzov vurğulayıb ki, prezidentin tabeliyində olan dövlət qulluqçularının vəzifədə qalma müddəti istənilən vaxt dövlət başçısı tərəfindən artırıla bilər, digər idarə-müəssisə rəhbərləri də hər dəfə bir il olmaqla beş il işçisinin işdə qalma müddətini artıra bilər: “Amma istənilən halda bu, çox ciddi və vacib məsələdir. Çünki yeni kadr potensialının yetişdirilməsi, onların inkişafı kimi məsələlər həllini tapacaq”.

YAP icra katibinin müavini hesab edir ki, hazırda qüvvədə olan qanunvericilik dövlət qulluqçularının sosial təminatını yüksək səviyyədə təmin edir. Onun fikrincə, 65 yaşına çatan dövlət qulluqçusu pensiyaya çıxanda sosial təminat baxımından problemlə üzləşməyəcək: “Qanuna əsasən, dövlət qulluqçuları pensiyaya çıxanda aldıqları sonuncu əmək haqqının 80 faizi həcmində pensiya ala bilir. İşləyənlərin hamısından, o cümlədən dövlət qulluqçularından vergi tutulur. Vergiləri çıxanda dövlət qulluqçusunun işlədiyi dövrdə aldığı əmək haqqı ilə pensiyaya çıxanda alacağı pensiyası arasında heç bir fərq olmayacaq. Yaşı 65-i ötən dövlət qulluqçularının potensialından başqa sahələrdə istifadə etmək olar. Amma yaşı 65-i ötən insanların pensiyaya çıxması yeni nəslin inkişafı və ardıcıllığın təmin edilməsi baxımından vacibdir. Bu gün Azərbaycanın ali məktəblərində işləyənlərin orta yaş həddi artıq 60-dır. Əvvəllər isə orta yaş indikindən kifayət qədər aşağı olub. İndi ali məktəblərdə elə mühit yaranıb ki, gənc nəsil elmlə məşğul ola bilmir. Ona görə də belə bir layihənin hazırlanması zəruri addımdır”.

Siyavuş Novruzov hesab edir ki, 65 yaş həddinin orta məktəb müəllimlərinə də tətbiq olunması vacibdir: “Əvvəllər işləyən şəxs pensiyaya çıxanda ya əmək haqqı, ya da pensiya alırdı, yaxud da bunlardan birini bütöv, digərinin 25 faizini alırdı. İndi pensiyaya çıxan şəxs hər ikisini tam alır. Deməli, dövlət qulluqçusu, müəllim pensiyaya çıxdığı halda həm də işləyir, iş yerini boşaltmır və tam əmək haqqı alır. Arxadan isə yeni nəsillər gəlir. Onların da iş məsələsi var. Ali məktəbləri deyə bilmərəm, amma orta məktəblərdə 65 yaş çox yaxşı həddir və bunu tətbiq etmək vacibdir. 7 yaşlı uşağa 65 yaşlı müəllim dərs deyir. Yaşda, düşüncə tərzində, məsələlərə yanaşmada böyük fərq var. Bundan başqa, elmdə böyük dəyişikliklər baş verir. Hazırkı alimlərimizin böyük əksəriyyəti sovet dövründə təhsil almış, ömürlərinin böyük hissəsini Sovet İttifaqında yaşamış insanlardır. Tibb elmində, dəqiq, humanitar elmlərdə ciddi dəyişikliklər gedir. Bu dəyişikliklərdən xəbər tutmaq, yeni materialları oxumaq üçün müxtəlif dilləri bilmək lazımdır. Müəllim hər gün üzərində işləməlidir. Hazırda auditoriyalarda tələbələr müəllimlərdən çox bilir. Çünki tələbələr internetə daxil olurlar, müxtəlif sahələrdə baş verən yenilikləri oxuyurlar, öyrənirlər, müəllim isə hələ də neçə il əvvəl yazdığı mühazirəni oxuyur. Nəticədə mühazirə alınmır, tələbələr qulaq asmır, kəskin münasibət yaranır. Ona görə də bütün sahələrdə 65 yaş həddinin tətbiq olunmasına ciddi ehtiyac var”.

İqbal Ağazadə də layihəni dəstəklədiyini söyləyib. Onun fikrincə, Azərbaycan müstəqil olduğu son 20 ildə sistem dəyişikliyi baş verib: “Yeni sistem, quruluş, idarəçiliyə, əmlaka yeni baxış ortaya çıxıb. Amma kadrların əksəriyyəti köhnə kadrlardır. İqtisadiyyatın, sosial siyasətin və bütövlükdə dövlətin idarəçiliyində köhnə kadrlara üstünlük verilib. 65 yaş həddinin tətbiqi yeniləşmə ilə nəticələnəcək. Pensiya yaşına çatanlar dövlətdən normal pensiya alıb ömürlərinin qalan hissəsini arxayın, sakit yaşamalıdırlar, gənclərə yeni perspektivlər açılmalıdır. Əslində 65 yaşdan sonra insanın işinin effektivlik dərəcəsi aşağı düşür. Mən 65 yaşdan sonra hər il bir il olmaqla beş il müddətin artırılmasının tərəfdarı deyiləm”.

Ümid Partiyası sədrinin fikrincə, seçkili orqanlar istisna olmaqla bütün dövlət qurumlarında 65 yaş həddi tətbiq edilməlidir. İqbal Ağazadə hesab edir ki, xalqın qiymətləndirmək və seçmək imkanı olduğuna görə seçkili orqanlarda yaş həddi tətbiq etmək doğru deyil: “Prezident qanunvericiliyə müəllimlərin də dövlət qulluqçusu hesab olunmasını nəzərdə tutan dəyişiklik edilməsini tapşırıb. Həmin dəyişikliklərdən sonra müəllimlər də dövlət qulluqçusu sayılacaq və 65 yaş həddi onlara da şamil ediləcək”.

Rövşən Ağayev bildirib ki, dövlət qulluğunda çalışanlar üçün yaş senzinin tətbiqi təcrübəsinə dünyanın müxtəlif ölkələrində rast gəlinir. Onun sözlərinə görə, inkişaf etmiş ölkələrdən Niderland, Kanada, Böyük Britaniya və Yaponiyada 65, qonşu ölkələrdən Rusiya və Moldovada 55-60 yaşına çatmış məmurlar qulluq mövqelərini tərk edirlər: “Rusiyada ötən il prezident Dimtri Medvedyevin təşəbbüsü ilə dövlət qulluğuna dair qanunvericilikdə aparılan dəyişikliklərə əsasən, məmurların pensiyaya çıxma yaşı 65-dən 60-a endirildi. Həmin dəyişikliyə əsasən, məmurlar onların bilik və bacarıqlarına xüsusi ehtiyac olduğu şəraitdə əlavə 5 il (65 yaşınadək) dövlət orqanlarında işləyə bilərlər. Amma bu halda onlara qulluqçu vəzifəsində deyil, müddətli xidməti müqavilə əsasında iş - məsələn, məsləhətçi işi - təklif olunur.

Bu baxımdan Azərbaycanda büdcə sferasında çalışanlar, ələlxüsus dövlət məmurları üçün maksimum yaş senzinin tətbiqi ilə bağlı qanunvericilik təşəbbüsü yenilik deyil. Sadəcə, burada mümkün qədər istisnalardan qaçmaq lazımdır ki, sonradan kimlərsə şəxsi münasibətlərə və siyasi baxışlarına görə ayrı-seçkiliyin qurbanına çevrilməsin. Məmur əməyi mürəkkəb və məsuliyyətli qərarların qəbulu ilə bağlıdır, istisnaları nəzərə almasaq, adətən müəyyən yaşdan sonra insanların fiziki-psixoloji durumu onların işinin keyfiyyətini azaldır. Eyni zamanda, bu gün Azərbayxanda dövlət qulluğunda orta yaş təxminən 45-46 yaş civarında olduğu halda, inkişaf etmiş ölkələrdə 40-dan yuxarı deyil. Qonşu Gürcüstan və Qazaxıstanda hətta 35-38 yaşdır. Deməli, Azərbaycanda təklif olunan dəyişiklik məmur korpusunun cavanlaşmasına təkan verə bilər - əgər bu addım məmur əməyinin keyfiyyətinin artırılmasını hədəfə alıbsa.

Hökumət bu məsələyə kompleks yanaşmalı, dövlət qulluğunda rotasiya sisteminin tətbiqini qanunvericiliyə daxil etməlidir. Məsələn, istisnasız olaraq eyni məmurun bir vəzifədə çalışması üçün maksimum 3-5 illik zaman intervalı müəyyən oluna bilər. Özü də Yaponiyada olduğu kimi, bu məsələ icbari xarakter daşımalıdır. Məlumat üçün deyim ki, bəzi ölkələrdə hökumət hətta insanların öz vəzifəsindən tez və könüllü əl çəkməsi üçün “erkən pensiya” mexanizmindən istifadə edir. Həmin mexanizmə görə, pensiya yaşından öncəki 2 və 3 illik dövr “erkən pensiyaya çıxma yaşı” hesab olunur. Kim erkən pensiyaya çıxıb istirahət etmək variantını seçsə, hökumət onlara əlavə maddi təminatlar - məsələn, təyin olunan pensiyanın iki və ya üç misli qədər birdəfəlik müavinət, pensiya yaşı çatanadək ildə bir dəfə kurort-sanatoriya müəssisəsində istirahət xərcinin qarşılanması və sair - təklif edir. Hesab olunur ki, bu addım məmurların orta yaş həddinin aşağı salınması və dövlət idarəetməsinin səmərəliliyinin artırılması baxımından sivil “işdən kənarlaşdırma” mexanizmidir”.

"Media forum"

Tarix: 12 May 2011  |  Baxış sayı: 2155




© Müəllif hüquqları qorunur.
Məlumatdan istifadə etdikdə "İqtisadi Forum"a istinad mütləqdir.
EKSPERT RƏYİ
Samir ƏLİYEV
"İqtisadi forum" jurnalının baş redaktoru

Mərkəzi Bankın depozit hərracları niyə cəlbedicidir?

Bu gün ilin 24-cü depozit hərracı keçirildi. Hərracda tələb təklifdən 2,5 dəfə çox olub. Mərkəzi Bank 200 milyon manat həcmində depozit cəlb etməyi elan etsə də, bankların təklifi 504,7 milyon manat olub. Elə buna görə də illik faiz dərəcəsi 12,98%-dən 12,7%-ə düşüb. Bugünkü hərrac nəticəsində banklar 14 günə təxminən 975 min manat qazanacaq. Ümumilikdə isə Mərkəzi Bank tərəfindən 2017-ci ilin yola saldığımız dövründə 4 milyard manata yaxın vəsait depozit şəklində cəlb edilib və buna görə banklara 21,9 milyon manat faiz ödənilib.


Rövşən AĞAYEV
İTYİB-nin sədr müavini
Pensiya yaşı artsın, artmasın?

Hazırda Azərbaycanda pensiyaya çıxma yaşı kişilər üçün 63, qadınlar üçün 60-dır. Dünya ölkələri ilə müqayisə etsək, bu çox aşağı göstəricidirmi? Qətiyyən yox.
Müqayisə üçün deyim ki, Avstriya, Belçika, Almaniya və Danimarkada həm qadınlar həm də kişilər üçün 65 yaş, Briytaniyada kişilər üçün 65, qadınlar üçün 60 yaşdı. Keçid ölkələrindən Gürcüstanda kişilər üçün 65, qadınlar üçün 60, Belorusda kişilər üçün 60, qadınlar üçün 55, Qazaxıstanda kişilər üçün 63, qadınlar üçün 58, Latviyada həm qadınlar, həm də kişilər üçün 62 yaşdır.

Azər MEHTİYEV
İTY İB-in sədri
Rəqabət mədəniyyəti, mədəni rəqabət

Son illər Azərbaycan iqtisadiyyatındakı iqtisadi fəallığın və əldə edilmiş iqtisadi artımların neft sektoruna və buradan əldə edilən böyük neft gəlirlərinə əsaslandığı heç kəsə sirr deyil. 2012-ci ildə ölkənin ümumi daxili məhsulunun (ÜDM) təqribən yarısı, sənaye məhsulunun 88 faizi, dövlət büdcəsi gəlirlərinin təqribən 3/4-ü neft sektorunun hesabına formalaşıb.


ARXİV